Till översikten

Ladda ner eller beställ SwedSecs nya verksamhetsbroschyr

När SwedSec bildades för närmare 20 år sedan var syftet att stärka förtroendet för den svenska finansmarknaden. Verksamheten bygger på självreglering, vilket innebär att det är finansmarknadens aktörer som själva har etablerat ett licensieringssystem för sin personal.

Det innebär bl.a. att företaget ska licensiera viss personal och anmäla sina licenshavares regelöverträdelser till SwedSec. För att få licens måste de anställda uppfylla kravet på lämplighet och klara ett omfattande kunskapstest. Därtill kommer krav på årlig kunskapsuppdatering och regelefterlevnad för att fortsätta vara licensierad.

Läs mer om SwedSecs verksamhet i vår nya broschyr, som du laddar ner via denna länk.

Anslutna företag kan beställa broschyrer kostnadsfritt och exempelvis dela ut till kunder och nyanställda. Beställning görs via e-post: info@swedsec.se (uppge antalet broschyrer samt adress och mottagare).